Centralna informacja
Centralna Informacja o rachunkach
Uzyskanie informacji o rachunkach jest możliwe dzięki wnioskowi złożonemu w dowolnym banku lub SKOK-u. Ważne, nie musi być to bank, w którym posiadamy konto. Lista banków – uczestników Centralnej Informacji. Bałtycki Bank Spółdzielczy jest uczestnikiem usługi Centralna Informacja o rachunkach (dalej: CI).
Centralna informacja pomaga:
- posiadaczowi rachunku będącemu osobą fizyczną oraz członkowi SKOK – odszukanie własnych rachunków bankowych oraz imiennych rachunków członka SKOK
- osobie, która uzyskała tytuł prawny do spadku po posiadaczu rachunku lub tytuł prawny do spadku po członku SKOK – odszukanie rachunków osoby zmarłej (spadkodawcy), w tym rachunków bankowych oraz imiennych rachunków członka SKOK
- podmiotowi uprawnionemu – odszukanie rachunków osoby w tym rachunków bankowych oraz imiennych rachunków członka SKOK
- zarządcy sukcesyjnemu, o którym mowa w art. 92ba ust 1. Prawa bankowego oraz art. 13d ust 1 ustawy o SKOK – odszukanie rachunków osoby zmarłej, w tym rachunków bankowych oraz imiennych rachunków członka SKOK
Zbiorcza informacja zawiera:
- wskazanie podmiotów, które prowadziły albo prowadzą rachunek,
- numer rachunku,
- informację czy jest on nadal prowadzony,
- czy jest to rachunek wspólny,
- informację o umowach rachunku bankowego rozwiązanych albo wygasłych z przyczyn określonych w Prawie bankowym (z powodu śmierci posiadacza rachunku albo braku dyspozycji dotyczących rachunku przez okres 10 lat).
Zbiorcza informacja nie zawiera szczegółowych danych dotyczących rachunku. Uzyskanie takich danych, np.: wysokość salda na rachunku, jest możliwa wyłącznie w placówce banku lub SKOK-u, w którym rachunek jest prowadzony.
Za uzyskanie informacji zbiorczej na podstawie pisemnego wniosku złożonego w BBS-Banku pobierana jest opłata zgodnie z Taryfą prowizji i opłat za czynności i usługi bankowe świadczone w walucie krajowej – klienci Bałtyckiego Banku Spółdzielczego.