Obsługa klientów ze szczególnymi potrzebami
Od 20 września 2019 roku, zgodnie z Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U.2019.1696), obowiązują nowe przepisy Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – prawo bankowe, które nakładają na banki obowiązek dostosowania swoich usług dla osób ze szczególnymi potrzebami. Od 21 listopada 2019 r. banki mają obowiązek zapewnienia dostępności w zakresie obsługi klientów o szczególnych potrzebach.
Osoby te mają prawo do otrzymania wszelkich dokumentów, takich jak ogólne warunki umów i regulaminy, w formie dostosowanej do ich indywidualnych potrzeb. Dokumenty te muszą być przekazane w ciągu 7 dni od zgłoszenia. W zależności od preferencji klienta, dokumenty mogą być dostarczone w następujących formatach:
nagranie audio
nagranie wizualne treści w polskim języku migowym
wydruk w alfabecie Braille’a lub wydruk z wielkością czcionki wygodną do czytania
Zapewniamy pełną dostępność naszych usług, aby każda osoba mogła korzystać z oferty banku w sposób wygodny i dostosowany do swoich potrzeb.